Followers

Tuesday 4 December 2012

Intel SSD 330 Series


Sejak update Kaspersky Internet Security (KIS) 2013, PC aku mula beroperasi agak lembab dan kerap hanging buat seketika.. Paling menambahkan geram ialah lagging ketika tengok highlight bola sepak.. Timbul hasrat untuk format PC setelah menggunakannya lebih 2 tahun.. Alang-alang nak format, ak buat keputusan drastik untuk beli SSD (Solid-State Drive) yang diakui ramai lebih laju daripada HDD biasa.. Kebetulan Amazon ada jual murah jadi aku tidak lepaskan peluang untuk beli 120GB pada harga sekitar 7千円 (RM 280)~ Setelah install windows di SSD, anda boleh lihat sendiri beza pada windows experience index aku sebelum dan selepas ;) 


p/s Cuma yang peliknya, PC masih lagging bila tengok video di internet.. Mungkin memang ada masalah pada KIS kot (-_-") Sekarang guna Norton Internet Security 2012.. Mujur tiada lagging cuma rating KIS lagi bagus daripada NIS (-_-") 

7 comments:

  1. Dan kerana itulah aku x suka pada antivirus... klu aku terpaksa guna laptop untuk keje, aku sanggup guna Mac..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho..
      terus pakai Mac tuu~
      hmm, tapi kalau x silap Kaspersky pun ada Mac version gak.. haha~

      Delete
    2. virus dier xdela berlambak cam win.

      Delete
  2. bila baca entri ni terus tgk kaspersky bila tamat tempohnya.. lagi 40 hari nampaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..
      kyo nye ada 2 bulan lebih lagi tapi kalau terus guna PC jadi lembab so terpaksa korbankan (-_-")

      Delete
  3. Banyak sangat benda yang disimpan dalam pc tu.. Tu yang pc tu buat hal tu... lol

    Kalau hang tu yang geram tu, kan...? Kalau lambat loading tu masih boleh sabar lagi.. *konon2nya... haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..
      sepatutnya xdelah banyak sangat, ada free space lebih 100GB kot.. :p

      hang memang bikin panas..
      ada power failure..

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC