Followers

Saturday 3 October 2015

PlayStation 4

Akhirnya setelah kesekian lamanya menyimpan hajat untuk memiliki PlayStation 4 (PS4), aku telah pun membeli melalui Yahoo Auction, 1 hari sebelum SONY memaklumkan bahawa mereka akan mengurangkan harga PS4 sebanyak 13% bermula 1 October kelak (笑) Mujur aku beli pada harga sedikit lebih murah daripada harga yang ditawarkan memandangkan aku beli 中古 (Second hand) tapi istimewanya 未使用(Unused) jadi segalanya masih dalam kotak! Awalnya nak angkat yang 1TB version tapi bila baca-baca di internet, macam tak dijual di Jepun jadi terpaksa angkat 500MB version.. Nafsu nak angkat Metal Gear Solid version PS4 juga tak berhasil sebab harga di internet terlalu mahal berbanding harga jualan awal gara-gara limited edition.. Bila dah angkat version biasa, seminggu selepas itu baru keluar berita ada COD version dengan 1TB (笑) 


Game pertama yang aku beli ialah The Last of Us Remastered yang aku beli melalui Yahoo Auction.. Istimewanya, game ini hanya perlu download di PS Store jadi tidak datang dalam bentuk disc seperti biasa.. Harga juga lebih murah berbanding harga disc jadi pada aku ini adalah pembelian yang berbaloi.. Kemudian, game kedua yang aku beli ialah InFamous: Second Son, sambungan kepada siri InFamous yang sudah aku main di PS3.. Game ketiga yang aku baru sahaja beli pastinya Winning Eleven 2016, wajib beli bagi penggemar siri game bola sempena ulangtahun ke-20.. Sambil menunggu harga game Batman jatuh, 2 siri yang aku cukup nanti-nantikan ialah Just Cause 3 dan juga The Uncharted yang bakal keluar tahun hadapan.. Teringin nak angkat controller baru, tapi kali ini nak tunggu warna Gold kot.. 



3 comments:

  1. alamak ni yg hsbnd kita nak. brpa agaknya harga kt sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau 2nd hand dah leh dapat around RM1k kot..

      Delete
    2. sudah beli sini new 1400. pening kepala mahal game tkde yg rm10 cm xbox hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC